• BIST 107.206
  • Altın 143,369
  • Dolar 3,5533
  • Euro 4,1312
  • İstanbul 24 °C
  • Ankara 18 °C
  • FUTBOLVAKTİ.COM YAYINDA!
  • Tülay Kumaşçı... GÖZDE KEDİCİKTEN  ÜSTSÜZ YAZ POZU!
  • Playboy Güzeli Elif Çelik'in önlenemez yükselişi… ŞİMDİ DE İNGİLİZ GAZETESİ THE SUN’A KONU, GÜNEY AFRİKA PLAYBOY’A KAPAK OLDU!
  • FUTBOLVAKTİ.COM YAYINDA!
  • Tülay Kumaşçı... GÖZDE KEDİCİKTEN  ÜSTSÜZ YAZ POZU!
  • Playboy Güzeli Elif Çelik'in önlenemez yükselişi… ŞİMDİ DE İNGİLİZ GAZETESİ THE SUN’A KONU, GÜNEY AFRİKA PLAYBOY’A KAPAK OLDU!

OYUNCULAR SENDİKASI'NDAN ALKIŞLANACAK HAMLE!

OYUNCULAR SENDİKASI'NDAN ALKIŞLANACAK HAMLE!
Oyuncular Sendikası ve Sinema Emekçileri Sendikası'nın başvurusu üzerine, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı film, dizi ve reklam setlerini "tehlikeli" işyeri sınıfına yükseltti.

Düzenlemeyle birlikte iş güvenliği uzmanları ve işyeri hekimleri setlerde daha fazla süre geçirecek, her sahnenin çekileceği yeri denetleyecek, hatta sahnelere müdahale bile edebilecek.

Setlerdeki iş güvenliğinin arttırılması ve olası kazaların önüne geçilmesi için yapılan düzenlemeyi değerlendiren Güvenbir OSGB Genel Müdürü ve İşyeri hekimi Dr. Ali Çolak’a göre alınması gereken ilk tedbir, setlerdeki çalışma sürelerinin iyileştirilmesi.

Dizi süreleri işçi sağlığını tehdit ediyor

Özellikle dizi sürelerinin uzunluğuna değinen Dr. Ali Çolak “Setlerde çalışan işçilerin yasal olarak günlük 11 saat çalışma süresi var. Ancak dizi sürelerinin uzunluğu bu çalışma süresini 16-17 saate kadar çıkarabiliyor. Bu süre aşılınca çalışan yoruluyor ve dikkati dağılabiliyor. Bu durum kaza yaşanma olasılığını arttırıyor. Çalışma süreleri düzenlenmeli.” şeklinde konuştu.

Türlere göre tehlike artıyor, aksiyon filmleri daha “tehlikeli”

Yönetmen, oyuncu, set işçisi ve dublörlerin farklı tehlike sınıflarında değerlendirilmesi gerektiğini söyleyen Dr. Ali Çolak, çekilen filmin türüne göre de tehlike sınıflarının farklılaşabileceğini dile getirdi.

“Bir aksiyon filmindeki tehlikeli durumlar, diğer film türlerine göre daha fazla oluyor” diyen Çolak, bu setlerde kimi zaman gerçek patlayıcıların bile kullanılabildiğini, önleyici denetlemeler sayesinde olası kazaların önüne geçilebileceğini belirtti.

İşyeri Hekimi, film ekibinin bir parçası mı olacak?

Konunun tartışmalı olan boyutu ise işyeri hekiminin setleri ziyaret etmesi. Çünkü sabit işletmenin aksine film ekibi senaryoya göre seti dünyanın öbür ucuna bile götürebiliyor, bir filmi birkaç şehirde ya da birkaç ülkede tamamlayabiliyor. Dr. Ali Çolak’a göre sabit setler dışındaki bu noktalar için işyeri hekimi ve iş güvenliği uzmanı film ekibinin bir parçası haline gelebilir.

Ancak Çolak’a göre bir sorun daha var: “Uzmanların müdahale sınırları ne olacak?” Sınırları zorlayan dublörlerin güvenliği için iş güvenliği uzmanları ve işyeri hekimleri, çekimlerin seyrini değiştirerek, yönetmenleri memnun etmeyecek önlemler alınmasını isteyebilir. Dr. Ali Çolak’a göre müdahale sınırlarının oldukça net bir şekilde çizilmesi gerekiyor.

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Magazin Kolik | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.