• BIST 105.268
  • Altın 163,674
  • Dolar 3,9702
  • Euro 4,6602
  • İstanbul 8 °C
  • Ankara 2 °C
  • MAGAZİNKOLİK 10. YIL GURUR GECESİ!
  • Stella Maxwell... ÜSTSÜZ POZLARIYLA NEFESLERİ KESTİ!..
  • DJ Flori Eva... İNSTAGRAM'IN YENİ FENOMENİ
  • MAGAZİNKOLİK 10. YIL GURUR GECESİ!
  • Stella Maxwell... ÜSTSÜZ POZLARIYLA NEFESLERİ KESTİ!..
  • DJ Flori Eva... İNSTAGRAM'IN YENİ FENOMENİ

Yeşim Salkım... KAZANDIĞI TAZMİNAT YARGITAY'DAN DÖNDÜ!

Yeşim Salkım... KAZANDIĞI TAZMİNAT YARGITAY'DAN DÖNDÜ!
Şarkıcı Yeşim Salkım'ın İlker İnanoğlu ile evliliği sırasında 2 aylık bebeğini düşürmesine neden olduğunu iddia ettiği haber için Posta Gazetesi'nden kazandığı tazminat, Yargıtay'dan döndü.

Mahkemenin 3 bin 250 TL'lik tazminat kararını bozan Yargıtay, gerekçeli kararında sanatçıların kamuya mal olmuş kişiler olduğunu ve onlarla ilgili haberlerin basında yer almasının tabii olduğunu belirtti. Yerel mahkemeye iade olan davanın görülmesine önümüzdeki günlerde başlanacak.

Yargıtay'ın bu kararı, sıkça tartışılan "sanatçıların özel hayatı"nın kamuya mal oldukları için haber niteliği taşıyıp taşımadığı tartışmalarına hukuki açıdan farklı bir boyut getirdi.

Şarkıcı ve oyuncu Yeşim Salkım ve o dönem evli olduğu yapımcı İlker İnanoğlu, manken Güzide Duran'ın açıklamalarına yer veren Posta Gazetesi aleyhine 6 bin 500 TL'lik manevi tazminat davası açmıştı. Yaklaşık 2,5 yıl önce avukatları Aydın Kurban aracılığıyla Sarıyer 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvuruda bulunan ikili, İnanoğlu'nun eski sevgilisi olan Duran'ın açıklamalarının 20 Temmuz 2006'da Posta gazetesinde "Kızdıran sözler" başlığıyla yayımlandığını belirtti. Avukat Kurban, söz konusu haberin ikilinin evlilik yaşamına zarar verdiğini, bu haber nedeniyle üzülen Salkım'ın iki aylık bebeğini düşürdüğünü, diğer müvekkili İnanoğlu'nun ise televizyon projesinin iptal olduğunu iddia etti. Kurban, basın yolu ile kişilik haklarına saldırıda bulunduğunu iddia ettiği Posta Gazetesi aleyhine açtığı davada her iki müvekkili için ayı ayrı 3 bin 250'şer TL tazminat talep etti.

3 bin 250 TL tazminat kazanmıştı

Posta Gazetesi ise açılan bu davaya avukatları aracılığıyla yolladığı yanıtta

haberde yer alan Güzide Duran'ın sözlerinin Madame Figaro dergisinde yayınlanan röportajından aynen alıntı olduğunu belirterek sanatçıların özel yaşamın açıklanmasına katlanmak zorunda olduklarını belirtti. Sarıyer 1. Asliye Hukuk Mahkemesi'nde 2007 yılının Mayıs ayında verilen kararda İnanoğlu'nun talebinin reddederek, Salkım'ın talebini yerinde buldu ve Posta

Gazetesi'nin 3 bin 250 TL manevi tazminat ödemesine hükmetti.

Yargıtay yerel mahkeme kararını bozdu

Posta Gazetesi kararı temyiz için Yargıtay'a başvurdu. Dosyayı inceleyen Yargıtay 4. Hukuk Dairesi, yerel mahkemenin verdiği kararı esastan bozdu. Yargıtay kararında yalnızca Güzide Duran'ın açıklamalarına yer verildiği ve kişilik haklarına saldırının söz konusu olmadığı belirtilerek, sanatçıların kamuya mal olmuş kişiler olduğu ve onlarla ilgili haberlerin basında yer almasının tabii olduğu ifade edildi. Yargıtay'ın bozma kararının ardından yerel mahkemeye iade edilen dosyanın yeniden görülmesine önümüzdeki günlerde başlanacak

  • Yorumlar 0
  • Facebook Yorumları 0
    UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
    Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
Tüm Hakları Saklıdır © 2007 Magazin Kolik | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.