Canan Ergüder, Okan Yalabık... TİYATRONUN MUHTEŞEM İKİLİSİ YENİDEN SAHNEDE!

Geçen sezon çok konuşulan yeni nesil tiyatro topluluğu KREK, bu sezon `Bayrak' oyunuyla perde açıyor.

Krek'i yakından takip edenlerin bildiği 'Bayrak'ın başrollerinde Canan Ergüder ve Okan Yalabık var. 'Behzat Ç.' ve 'Muhteşem Yüzyıl' dizilerinde karşımıza çıkan bu ikili, setten çıkıp soluğu sahnede alıyor. Biz de onlarla iki arada bir derede buluşup konuşma fırsatı bulduk

* 'Bayrak' ilk kez 2009'da sahnelenmişti ama aktarımı bugünkünden farklıydı. Oyunda ne gibi değişiklikler yapıldı?

Canan Ergüder: Sahne önüne konulan cam oyunculuğumu çok etkiledi. Dört duvar arasında olduğumu farz ediyorum, ki zaten öyle. Seyircinin oyunu kulaklıklarla dinliyor olması, bizim mikrofonla oynuyor olmamız... O mikrofon bence oyunculukta şöyle bir his yaratıyor; hiçbir zaman yalan söyleyemiyorsun. Çünkü yalan söylersen, sesinin en ufak tonundan seyirci anlayabilir.

* Kalp atışlarını bile duyuyoruz...

C.E.: Evet, öyle. Daha derine inmemizi sağladı bu bence.

Okan Yalabık: Ben de aynı şeyi hissettim. O sahnede olmanın değişik bir getirisi var oyuncuya.

* Bu oyunda sizi en çok etkileyen ne oldu?

C.E.: 'Bayrak' kalbime çok yakın bir oyun. Senaryoyu okuduğum zaman can atarak "Evet" dedim. Oynadığım kadını bir erkeğin yazmış olması çok güzel. Konu itibarıyla da insanların yabancılık hissetmeyeceği duyguları anlatıyor.

O.Y.: İnsanın tam da içinden geçen noktalara değiniyor. Berkun'un (Oya) dili ve yazılarındaki tercihleri çok belirleyici bu noktada. Berkun, son zamanlarda karşımıza çıkan en önemli yazarlardan biri.

* Berkun Oya, çalışmalarıyla ezber bozuyor...

C.E.: Evet. İnsanlar değişik üslupları hep yadırgıyor Türkiye'de. Ben bir kazanç olduğunu düşünüyorum Berkun'un. O kadar yetenekli ki... Ve benim için çok özel. Çünkü Türkiye'deki ilk tiyatro deneyimimi onunla yaşadım. Her şeyden önce çok önemli bir dost kazandım.

* Oyunda nasıl bir karakteri canlandırıyorsunuz?

C.E.: Ben hiç bahsetmeyeyim. Seyredilmesi gereken bir oyun bu. Tek söyleyebileceğim; bir cinayet hikayesi anlattığımız. Biz de oyunun içindeki piyonlarız.

O.Y.: 'İletişimsizlik', oyunun çekirdeğindeki kavram. Kişilerin iletişimsizliği dışında, insanın kendi iletişimsizliğine de değiniyoruz.

* İkinizin de çok yoğun çalıştığını biliyoruz. Tiyatroya nasıl zaman ayırabiliyorsunuz, zor olmuyor mu?

C.E.: Beni çok zorluyor. Ama seviyorum 'Bayrak'ta oynamayı. Bırakmayı düşünmedim hiç.

O.Y.: 'Bayrak'ı oynamazsak daha çok zorlanırız bence.

* Nasıl daha çok zorlanırsınız? Nedir tiyatro yapıyor olmanın farkı?

O.Y.: Oyunculuğa başladığım günden beri hiç ara vermeden yaptığım bir şey tiyatro. Onun yanı sıra dizilerde oynuyorum. Bu ikisi birbirine engel değil.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Röportaj Haberleri